سطح کیفی جشنواره موسیقی

آذین موحد گفت: خوشحال هستم که ساز فلوت با این قدرت در جشنواره موسیقی جوان حضور داشت.
این دستاورد را مدیون تلاش‌های معلمان و مربیان جوانی هستیم که طی ۱۰ – ۱۵ سال اخیر تلاش بسیار زیادی کرده اند.
به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران،
آذین موحد عضو هئیت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز فلوت گفت:
طبیعی است که همیشه در برگزاری اینگونه مسابقات که در آنها سعی شده است سطح حرفه‌ای و آکادمیک، مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، تحصیلکردگان دانشگاهی موفق‌تر عمل کرده‌اند.
در جشنواره امسال نیز گروه سنی”ج (۲۰ تا ۲۴ سال)”موفق‌تر بودند.
آذین موحد در ادامه افزود:
امسال ما رقابت نزدیک‌تری را بر مبنای جمیع مسائل مهم در نوازندگی و مهارت‌های روی صحنه ساز فلوت داشتیم
و گروه سنی”ج” به مراتب موفق‌تر عمل کردند.
البته در گروه سنی”ب (۱۵ تا ۱۹سال)” نیز رقابت تنگاتنگی وجود داشت
ولی من توقع داشتم این گروه سنی در سطوح بالاتری رقابت کنند.

 وی همچنین عنوان کرد:
به نظر من، ما باید به سطح آموزش و دقت مربیان و معلمانی که بچه‌ها را آموزش می‌دهند توجه بیشتری داشته باشیم.
اگر گروه سنی “ج” را نمونه خوبی از سطح حرفه‌ای در نظر بگیریم گروه‌های سنی”الف” و “ب” ضعیف‌تر از آن چیزی بودند که من انتظار داشتم.

 رپرتوار اجرایی جشنواره

عضو هئیت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز فلوت ادامه داد:
انتخاب رپرتوارهای اجرایی به نسبت دوره گذشته جشنواره موسیقی جوان بسیار بهتر انجام شده است.
اتفاق خوب دیگری که در سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی جوان و در بخش ساز فلوت روی داد،
انتخاب رپرتوار متفاوت در مرحله اول و مرحله نهایی جشنواره مربوط می‌شود.
یعنی قطعاتی که در مرحله اول برای متقاضیان شرکت در جشنواره تعیین شده بود با قطعاتی که برای مرحله نهایی در نظر گرفته شد کاملا متفاوت بود.
این استاد دانشگاه گفت: این اتفاق بسیار مهمی است چون با این رویکرد، شرکت‌کنندگان در جشنواره طی دو مسابقه به رقابت پرداختند
و بیش از پیش توانایی‌هایشان به محک آزمایش گذاشته شد.
به گمان من جشنواره موسیقی جوان به همین گونه باید ادامه بدهد.
چرا که در کنکورها و مسابقات معتبر بین‌المللی رقابت‌های حضوری نوازندگان بر روی صحنه دو تا سه راند است.
آذین موحد در ادامه افزود:
سرعت یادگیری شرکت‌کنندگان و درک و تفسیر نوازنده‌ها از یک قطعه در همین مدت زمان کوتاه بین مرحله اول و مرحله نهایی مشخص می‌شود
و اینها مسائلی است که ما به آنها توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

جمع بندی

وی همچنین عنوان کرد:
روی هم رفته من بسیار خوشحال هستم که ساز فلوت و نوازندگان جوانش با این قدرت در جشنواره حضور داشتند؛
این مسئله مدیون تلاش‌های معلمان و مربیان جوانی است که طی ۱۰ – ۱۵ سال اخیر تلاش بسیار زیادی کردند
و امروز دارند نتیجه زحمات‌شان را در وجود جوانانی می‌ببینند که به این خوبی ساز می‌زنند.